fbpx

Dataindsigter med Google Search Console og Google Analytics 4


Dette indlæg handler om, hvordan du kan forbinde Google Search Console med Google Analytics 4 for at få adgang til vise data fra Search Console i Google Analytics 4.

For at oprette forbindelse mellem de to værktøjer skal du være editor i din Google Analytics 4-konto og være en verificeret ejer af den tilknyttede Google Search Console-konto. Der er to måder at oprette forbindelse på, enten via Google Analytics 4-grænsefladen eller via Google Search Console-brugergrænsefladen.

Når du har oprettet forbindelse mellem de to værktøjer, vil du kunne se Search Console-data i Google Analytics 4-rapporter under Acquisition > Acquisition overview. Du vil se to ekstra sektioner: "Organisk søgetrafik på Google" og "Organiske søgeforespørgsler på Google". Disse sektioner giver dig adgang til data som landingssider, lande, enhedskategorier og forskellige målinger som organiske klik, visninger, klikfrekvens, gennemsnitlig position, brugere, engagementssessioner, engagementrate, gennemsnitlig engagementstid, konverteringer og annonceindtægter.

Der er dog visse begrænsninger og ting, du skal være opmærksom på. Du kan kun forbinde en Google Search Console-konto med en Google Analytics 4-konto/webstream. Du kan ikke tilføje yderligere dimensioner eller bruge tidsseriediagrammer i Search Console-rapporterne i Google Analytics 4.


Hvis du foretrækker at få adgang til Search Console-rapporter direkte fra sidepanelet i Google Analytics 4, kan du tilføje et nyt widget kaldet "Search Console" i rapportbiblioteket og offentliggøre det.

Det anbefales at vente op til 24 timer, før data vises i rapporterne, og du kan også få adgang til historiske data, når forbindelsen er oprettet.