fbpx

Vedholdenhed vs SEO sprints


Vedholdenhed i SEO

12-08-22 SEO

Bare et lille fredagspip fra en SEOsaur. Jeg har lige evalueret først halvårets resultater for flere af mine SEO kunder. For langt de fleste er der pæn fremgang og det er jeg (og de) taknemmelig for.

Men i forbindelse med evalueringen slog det mig, at der var størst fremgang hos de kunder, hvor jeg kontinuerligt arbejder med deres SEO. Og nej det er ikke fordi du SKAL købe et SEO abonnement, for du kan også gøre det selv.

Bevares der er også fremgang hos "SPRINT" kunderne, men den røde tråd i mit data viser at det løbende og kontinuerlige SEO arbejde rykker mest.

Det er mit helt klare indtryk, at søgemaskinerne "belønner" aktualitet og stabilitet. Derfor kan en løbende SEO arbejdsplan ofte løfte hele sitets performance.

SEO kan bygges op som en lagkage

Min tese er, at du hele tiden kan ligge små lag oven på og på den måde tilføjes der (langsomt), mere og mere værdi.

Når først grundstenene er lagt (struktur, teknik, fart), kan det give rigtig gode placeringer med det "lange seje træk", hvor der hele tiden arbejdes i det små, med contentoptimering, interne links og linkbuilding.

Om du arbejder i sprints eller mere "vedligeholdelsesagtigt", er naturligvis op til dig selv, men min erfaring efter mange år - er at det "kontinuerlige" har det med at slå sprint projekterne.

Et lille eksempel

Sprint:
En af mine kunder har i maj fået lavet ca 10 kanonfede landingssider, med fuld smæk på indholdet og de er SEO optimerede helt ud i solnedgangen. Siderne performer pænt og vi arbejder os op gennem rankings.

Der linkbuildes til dem og der er bestemt forhåbninger om at de nok skal generere god trafik og forretning i fremtiden. Dette projekt tog os ca 12 arbejdsdage at få stablet på benene - og der blev knoklet igennem.

Det tog faktisk næsten 5 uger før Google havde fanget alle siderne rigtigt og det tog yderligere 4-5 uger før de begyndte at få nævneværdig trafik. Det skal nok ende med at blive en både god og rentabel case, men i lyset af det hårde arbejde, som der blev brugt meget energi på, er vi da på ingen måder blæst baglæns af begejstring.

Ofte vil man jo gerne se nogen resultater hurtigt når man har lagt en betragtelig indsats.

Kontinuerligt:
Et par af mine andre kunder, har en arbejdsplan, hvor vi laver 1-2 nye sider om måneden. De bliver som ovenstående arbejdet igennem, med fede tekster og stærkt visuelt materiale. Der er naturligvis tænkt meget over keywords, kunde intentioner og forretningspotentiale.

Disse sider bliver i 95% af tilfældende indekseret inden for et døgn og ranker et par uger efter. Der er et klart mønster i at disse mere "dryppende" indholdsting, klarer sig rigtig godt fra starten af.

Det er også nemmere at arbejde med opmærksomhed, sociale delinger m.m. når tingene kommer løbende.

Ingen færdige SEO konklusioner - kun et tip 🙂

Du kan ikke drage konklusioner ud fra ovenstående, det er blot ment som et eksempel på noget af det jeg observerer.

De fleste af os, har arbejdsformer hvor vi trives bedre end andre. Nogen elsker det "projekt/sprint" orienterede arbejde, mens andre trives med kontinuitet og vedholdenhed, og begge dele virker jo i længden.

Men mit tip til dig er alligevel at arbejde mere med det kontinuerlige SEO arbejde, da du får flyttet dig mest der.

P.s. måske du skal prøve begge dele

Brug for en skræddersyet SEO arbejdsgang?

Vi har erfaring med at hjælpe såvel store som små virksomheder, med at få et stærkt workflow. Kontakt os og få hjælpe til en effektiv arbejdsgang.

Seo plan