fbpx

NĂ„r tingene sĂŠlger sig selv


09-12-18 Digital strategi

TĂŠnk hvis dine ydelser kunne sĂŠlge sig selv?

Det lyder for godt til at vĂŠre sandt, men det kan lade sig gĂžre at automatisere en lang rĂŠkke salgsfremmende tiltag. Forestil dig at en besĂžgende pĂ„ dit website downloader en guide du har lavet. I guiden kommer du med gode rĂ„d om et givent emne. 

Efter download sender du automatisk en serie af e-mails der klÊder kunden yderligere pÄ, inden for dit produkt. Dit system registrerer at kunden lÊser materialet og vender tilbage til dit website.

NÄr kunden har lÊst det hele og over tid har besÞgt dit website, sÄ fÄr dit lead en score der gÞr, at han/hun nu inviteres til at booke et mÞde - hvilket der ofte siges ja til. Nu har du et lead som er brandvarmt og som er meget nemmere at sÊlge noget til.

Mulighederne er uendelige og det er kun fantasien der sÊtter grÊnserne, nÄr det kommer til leadskabende flows. Her er et eksempel for at illustrere tankegangen.

Revisor eksemplet

Revisoren laver et pdf-dokument pÄ 2-4 sider, som meget simpelt og enkelt forklarer reglerne om straksafskrivninger. Der bliver beskrevet hvad der kan trÊkkes fra og hvad forskellen pÄ aktiver og smÄanskaffelser er. (Noget som mange nystartede smÄ virksomheder slÄs med) Det vil vÊre et dokument som mange smÄ virksomheder vil have gavn af.

For at fÄ adgang til dokumentet skal den besÞgende afgive sin e-mail og derved tilmelde sig nyhedsbrevet.

Efter download sender revisoren nu 3 e-mails med hvert sit emne (Med en uges mellemrum) - stadig med den lille virksomhed som mÄlgruppe.

  1. Mail: Regler for kĂžrsel i egen bil og brug af kĂžrebog
  2. Mail:Regler for reprĂŠsentation - hvor meget kan du spise ude og trĂŠkke fra?
  3. Mail: Reglerne for udbytte - skal du betale dig selv lĂžn eller udbytte?

Hvis en bruger har lÊst alle 3 e-mails og har klikket sig ind pÄ hjemmesiden for uddybning, vil systemet nu give brugeren en hÞj score. En hÞj score betyder at vi har et kvalificeret lead, som det kan vÊre vÊrd at have en yderligere dialog med. SÄ kan der laves en automatisk e-mail der inviterer til et uforpligtende mÞde.

Invitationen kunne have en ordlyd som dette: 

FÄ styr pÄ alle reglerne - undgÄ at snyde dig selv i skat. Book et uforpligtende mÞde pÄ 1 time, hvor vi sammen gennemgÄr de vigtigste af reglerne nÄr du driver selvstÊndig virksomhed.

For nogen lyder ovenstÄende simpelt og for andre lyder det kompliceret.

LĂžsningen er marketing automation

For 4-5 Ă„r siden var marketing automation kun for de rigeste virksomheder. En investering i platform og automatiseringer var som minimum 6 cifret, hvilket gjorde det urentabelt for mindre firmaer at kaste sig ud i det.

Ligeledes var en onboarding proces for virksomheden ofte tidskrÊvende og teknisk besvÊrlig. SÄ det var noget der kunne mÊrkes tungt i bÄde salg- og marketing og sÄ kunne det ende med at vÊre mere irriterende end gavnligt.

Men nu har teknologien for alvor revolutioneret markedet for marketing automation og nu kan selve platformene fÄs for et par tusinde kroner om mÄneden. Bevares - sÄ er det ikke rocket science platforme, men du fÄr alle de vÊrktÞjer der skal til, for at kunne sÊtte strÞm til automatiserede flows.

GĂžr dine besĂžgende til varme leads

Du kan naturligvis gÞre som du altid har gjort, men der er ikke tvivl om at automatisering pÄ salg- og markedsfÞringen kan frigive resurser til det der er vigtigt. SÄ du skylder dig selv at undersÞge om du/I kan komme videre med marketing automation.

Hvis du kan"beskrive" revisor eksemplet -bare pÄ din egen virksomhed,sÄ vil du allerede vÊre sÊrdeles tÊt pÄ at kunne lave en velfungerende marketing automation lÞsning.

Vi pÄstÄr ikke at du kan lukke dit b2b salg online,men du kan skabe en eksplosiv vÊkst i booking af relevante mÞder. Og det er vel ogsÄ vÊrd at tage med?

Synes du ovenstÄende er interessant - bÞr du overveje at deltage i dette arrangement:

 

Gratis seminar pÄ KØS